#magyar film




A Viszkis menti meg idén a magyar közönségfilmek becsületét
 

A Viszkis menti meg idén a magyar közönségfilmek becsületét

Az Ambrus Attila történetét fiktív elemekkel bemutató filmben az a jó, hogy jókor gyorsít és lassít: az adrenalintól túlfűtött autós üldözések és rablások feszesek, a líraibb, az egyéni drámának megágyazó részek pedig indokoltan visznek el talán a vártnál több játékidőt. Antal Nimródról eddig is tudtuk, hogy jó rendező, de A Viszkissel amerikai munkáinak tanulságait is ügyesen hasznosítja. Ezzel pedig A Viszkis lett az a film, amely az idei nagy költségvetésű hazai produkciók közül igazán komolyan vette a magyar nézőket.

Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám



Coppolával, Prince-szel is dolgozott, most rajta áll, mit hoz ki filmen a lebilincselő magyar krimiből
 

Coppolával, Prince-szel is dolgozott, most rajta áll, mit hoz ki filmen a lebilincselő magyar krimiből

"A kor – 1936 – amikor játszódik, nagyon izgalmas, sok folyamat indult el akkoriban, amit a magyarok nem vettek észre, vagy nem akartak észrevenni" – jellemzi a november elején a mozikban debütáló Budapest Noir hangulatát a rendező, Gárdos Éva. Az amerikai filmiparban számos sikert elérő, világsztárok mellett is megforduló alkotó szerint a krimiben Budapest is teljesen önálló karakter, és hogy a főszereplőt volt a legnehezebb megtalálnia. Az Amerikában dolgozó, ezért e-mailben elért Gárdos azt is elárulta, Coppola melyik mondata jut évtizedek után is eszébe, és hogy miért nem lepődött meg a filmjében még tiniként szereplő Scarlett Johansson sikerén.

Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám




 

"Ez még nem a magyar film aranykora, az még csak most jön"

Legalábbis ezt vallja Andy Vajna filmügyi kormánybiztos, akit a 100 éves Filmgyár ünnepségén sok más magyar filmes és színész, például Eszenyi Enikő, Haumann Péter, Koltai Lajos vagy Sándor Pál mellett arról kérdeztünk, mi a legjellemzőbb vonása a magyar filmeknek.

hvg.hu hvg.hu




Az a baj, hogy a magyaroknak nincsenek sztárjaik
 

Az a baj, hogy a magyaroknak nincsenek sztárjaik

Ha minden állami pénzzel gazdálkodó szervezet olyan jól működne, mint a Filmalap, még csodálatosabb hely lenne Magyarország – állítja az egyik legismertebb hazai filmproducer de hiába lépett nagyon jó útra, a kormány segítsége nélkül nem gyógyítható hosszútávon a magyar film. A Kincsem sikere szerinte azt mutatja, hogy jöhetnek a könnyed történelmi mozik, a Toldi-film pedig még mindig nem halott ügy.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt